Wassen, drogen, strijken en naar het Festival in Kitchener

7 augustus 2015 - Kitchener, Canada

Dag 13,  7-8 Wassen,  drogen, strijken en naar het Festival in Kitchener

Nadat we verhuisd waren van kamer,we hadden nog 3 extra nachten erbij geboekt, hebben we ontbeten en zijn maar eens naar de wasserette gegaan. Onze Benjamin Marcel had nog nooit gewassen en moest door ons geschoold worden in deze taak. Gelukkig is Marcel nogal snel van begrip zodat hij het vlot onder de knie had. De opmerking :" Dat kan elke vrouwe nog" zullen we maar niet herhalen..Ook drogen liep als een treintje, het strijken met de hand (zonder ijzer)viel iets tegen. Toch was hij volgens ons geslaagd en kan hij de nieuwe verworven praktische kennis straks zonder hulp thuis zelfstandig verrichten.

Het festival was in het centrum van de stad en voor ons een hele rare organisatie. Te moeilijk om uit te leggen dus doe ik ook maar geen moeite. Mocht je echt geinteresseerd zijn zou ik er persoonlijk naar toe gaan, dan kun je er over meepraten... Dit was wel de eerste keer dat we aan een echte bar hebben gestaan en een pilsje hebben gedronken. Naast ons stonden een stel Schotten die dezelfde intentie hadden, zij vonden het ook  weird dat er zo weinig echte kroegen waren. Nadat we genoeg hadden van al dat toeten en bloazen zijn we gaan dineren in een familierestaurant. De buitenkant van het gebouw zag er niet aantrekkelijk uit, het personeel daarentegen wel. Marcel had dit ook voorspeld, met zijn horecakennis kon dat dan ook niet missen. "Kijk" :zie hij:" Ze hebben al een Oscar verdiend" . Dat dit de naam van het restaurant was kon hij ook niet weten. Het eten was van superkwaliteit en ook een superprijs. We hadden ons al  voorgenomen dit lokaal vaker te bezoeken zeker na de booking van een aantal extra overnachtingen. De avond kwam met rasse afkoeling terwijl de muggen weer actiever waren dan overdag. Wij hielden het voor  vandaag voor gezien en hebben ons weer op 1 oor gelegd. Ook deze keer waren de dromen alles behalve noemenswaardig.

Einde dag 13

1. Leo en Ria:
    10 augustus 2015
    Heerlijk toch nog even een paar dagen rustig aan. Genieten dat doen jullie wel. veel plezier.
  2. Sandra:
    10 augustus 2015
    Hallo toppers uit Rietmolen.
    Wat een prachtige verhalen!!
    Toen ik die van de wasserette tegenkwam moest ik wel gelijk denken aan "oonze Marcel". Ik dacht: CANADA wa? Marcel ik ben trots op je!
    Dat verdiend een Oscar, uuuh een bloemetje bedoel ik.
    Heren ik wens jullie nog veel plezier samen en geniet er maar lekker van.
    Groetjes Sandra
  3. Fred van der Worp:
    11 augustus 2015
    Marcel, dat wordt thuis de was doen!!
    Prachtige verhalen.
    Geniet er nog van.
  4. Marcel:
    11 augustus 2015
    Ja,dat doe je me zo nog niet na Fred