Ontariomeer en Toronto

15 augustus 2015 - Toronto, Canada

Dag 21 15-8 Ontariomeer en Toronto

Nadat we uitgeslapen en wel uit het motel kwamen hebben we de tour met Amanda en Herman voortgezet. Natuurlijk werd er gestart met een real English breakfast aan een baai van het Torontomeer. Na deze weer maagvullende activiteit zijn we het national Park ingereden om de stranden van het Ontariomeer te zien. Aan deze zijde van Brighton liggen 4 stranden waar je heerlijk kunt baden. De ganzen en meeuwen zijn bijna aan te raken zo dicht komen ze bij je. Ophet eilandje een paar honderd meter in het meer broeden hele kolonies meeuwen. De vuurtoren een eindje verder, wordt binnenkort door vrijwilligers gerestaureerd. De onderzijde mocht dan wel van beton zijn de toren zelf was van hout. Cederhouten witgekalfaterde sindels dekten de buitenzijde af. Daar gingen heel wat plankjes aan.. Dat het water hier heftig tekeer kan gaan bleek uit de diverse teksten over vergane schepen. Menige zeeman en enkele notabelen hadden hier z'n laatste slok genomen...Nog even een rondje om de appelgaarden en toen moesten we afscheid nemen van onze vrienden om ieder hun eigen tour te laten vervolgen.Voor Amanda en Herman betekende dat terug naar Ottawa en voor ons terug naar Scarborough om een door Marcel vergeten jas en zwembroek van bijzonder type op te halen. Gelukkig had de eigenaresse van het Grand Motel de spullen gevonden en het nog niet gedumpt. Dat wil zeggen de jas was er nog maar de zwembroek had de poolboy maar direct in de afvalemmer gegooid. De laatste nacht hadden we weer geboekt op een campus in Toronto. Gewoon omdat deze dicht bij de vlieghaven was en we zeker konden zijn van een goede internetverbinding met het oog het online inchecken voor die avond. Op de Humber campus hebben we ons voorbereid op de laatste dag. Dat hield in dat we de foto's en de andere digitale informatie op de computer hebben gezet. Lekker nog een keertje eten in de nabijheid van de universiteit en daarna heerlijk een biertje in ons optrekje. Dat we dicht bij het vliegveld zijn is niet te overzien. De vliegtuigen kunnen we van  meerdere kanten zien landen. Tien minuten rijden volgens de informatie die we hier hebben gekregen. Natuurlijk moest hier een hotspotje worden aangemaakt want zonder wifi zijn we tegenwoordig nergens...Nadat we hadden ingecheckt zijn we gaan slapen omdat we de nacht erop weer in  het vliegtuig moesten doorbrengen.

Einde dag 21

1. Benny Dwars:
    16 augustus 2015
    Hallo Benny en reisgenoten bedankt voor de mooie reisverhalen en
    mooie fotoos die ik hier heb ontvangen . Wanneer julie terug zijn
    horen we er wel meer van. Hartelijke groeten en tot ziens.

Marinus Dwars.
  2. Richard en Marian:
    17 augustus 2015
    Hallo canadakearls bedankt voor de mooie reisverhalen . We droomden Zowat weg en waanden ons bijna alsof we zelf in Canada waren . goede reis terug , en eenmaal thuis horen we de rest. Groeten vanuit het natte Oostenrijk . Richard en Marian Sibelt
  3. Richard en Marian:
    17 augustus 2015