Naar de markt, maar van een koude kermis thuis

6 augustus 2015 - Kitchener, Canada

Dag 12 6-8 Naar de markt, maar van een koude kermis thuis

Niet zo heel vroeg opgestaan want de  lange reis is ons niet in de koude kleren gaan zitten. Even onder de pomp, en een breakfast deed wonderen. Rene had ons gisteren de tip gegeven om naar de country en farmers fair in Kitchener te gaan. Zeg maar een soort markt of veiling die daar elke donderdag plaats vindt. We hebben  van alles gezien in Kitchener maar geen veemarkt of zoiets dergelijks. Het kan best zijn dat we het over het hoofd hebben gezien. Ook googlen bracht ons helaas niet verder. We hebben daarom maar eerst een motel geboekt en zijn er direct heen gegaan om de spullen in de kamer te zetten zodat wij het plaatsje, stadje mag ik wel zeggen met zon dikke 200.000 inwoners.  Daarna zijn we op zoek gegaan naar een eetgelegenheid. Dit was de eerste keer dat we in deze gelegenheid een echte bar aantroffen en er ook nog zoiets al een happy day, want het duurde de hele dag bestond. Een biertje voor 5 dollar, maar dan wel een redelijk groot glas. Normaal vertoefen we nogal maar wat graag in een bar maar zelfs met deze aanbiedingen  wordt de dorst snel gelest. Dan kun je toch beter een paar flesjes bij de liquerstore halen, ook niet echt heel goedkoop voor 24 flesjes betaal je snel  48 dollar. Omgerekend naar euros zijn dat 36 eurotjes. En wij thuis maar kijken naar de aanbiedingen, 24 flesjes voor 10 euro! Gelukkig wist Marcel nog weer munt te slaan uit de handel. Hij verkocht 's avonds 1 flesje bier en 1 sigaretje voot 10 dollar. Tja de commercie moet je in het bloed zitten... Dat zelfde vrouwtje woonde voor een paar maand in dit motel. Wat ze preciesdeed was ons niet duidelijk. Ze ging steeds voor zo'n 1,5 uur weg en kwam dan terug, om even later weer op pad te gaan. Wij vonden het wel raar want shoppen om die tijd 's avonds is  misschien niet zo vreemd maarwel dat ze zo vaak achter elkaar ging. Daarbij had ze alleen haar handtasje bij zich, misschien dat ze daarom zo vaak moest omdat het er in 1 keer niet in kon. Ze had het er ook nog over dat als we mee zouden komen naar haar kamer we een big party kregen. Wij houden wel van party's maar hier mag je geen visitors op de kamer meenemen en daar houden wij ons dan ook maar aan. We zagen de terleurstelling in haar ogen, ze had wellicht iets anders gehoopt... We kwamen  trouwens ook niet voor zulke party's.

Aan het einde van de avond werden de muggen actiever, reden voor ons om ons terug te trekken. Want wie laat zich nu graag prikken op zo'n avond? Lang nagepraat hebben we niet in de kamer,daar waren we te moe voor. We vielen weldra als een blok in slaap en hebben weer eens nergens over gedroomd dat noemenswaardig zou zijn geweest.

Einde dag 12