Vervolg langs de kust

15 november 2012 - Eden, Australië

Dag 4.

Na het vertrek uit Grafton hebben we het motormuseum in Nabiac bezocht. Een grote oppervlakte met motoren van 1900 t/m 2000. Oalle butjes dus. Daarna zuidwaarts richting New Castle. We hadden een hostel geboekt maar bij aankomst bleek het Cambridge Hotel volledig te zijn afgesloten. Telefonisch niet bereikbaar enz. De naam doet vermoeden dat het om een zeer gerenommeerd hotel gaat maar onze ervaring spreekt boekdelen. Toen Harrie zijn ellebogen op de vensterbank plaatste bleek deze naderhand enige tekens van schoonheid te vertonen terwijl de arm al bruin kleurde. Na een blik in de  keuken, het toilet en de slaapruimtes zelf hebben we het ontbijt niet eens afgewacht. Uiteindelijk zijn we wel in slaap gevallen dat zal wel door de vermoeidheid zijn gekomen>

Einde dag 4

Dag 5,

Een snel vertrek op naar een vliegtuigmuseum. Daar de openingstijden voor ons te laat uitvielen zijn we maar naar de dierentuin in Sidney vertrokken. Deze dierentuin is gelegen op een landtong waar ook nog de overblijfselen van een fort aanwezig zijn. De kanonnen waren weg maar de kazematten zijn er nog steeds.   stamt allemaal nog uit de negentiende eeuw en dat is ook duidelijk te zien. Ook is de erosie van de wind op de kalkzandstenen zeer bijzonder.

De dierentuin is een tuin met een diversiteit aan dieren maar onze belangstelling ging toch vooral uit naar de dieren uit Australië. Daar konden we ook voor het eerst kennismaken met de Tasmaanse Duivel. Een mooi diertje dat helaas bijna uitgestorven blijkt te zijn.

Vanuit de kabelbaan konden we de Opera  en de grote stalen brug zien. Voor onze overnachting hebben we een locatie in Manly gevonden. De residentie heette de Manly Lodge. We leefden daar in een appartement wel een beetje boven onze stand. Gelukkig viel er nog wat af te dingen... Aan de kust waren een paar leuke eetgelegenheden. Daar hebben we dan ook verscheidene boterhammetjes opgepeuzeld (omgerekend dan) Met een voldaan zijn we naar bed gegaan.

Einde dag 5

Dag 6

Na een uitstekend ontbijt (bacon and eggs) hebben we de Opera bezocht. Prachtig om te zien maar lastig om te komen, voor ons althans. Op de terugweg zijn we door de botanische tuin gegaan. Niet dat deze ons zo interesseerde maar het bleek wel de kortste route terug naar de auto. We had to pick up Harrie G, die een nog kortere afsteek had gemaakt om vervolgens uit de drukke stad te vertrekken richting Melbourne. Omdat we geen echte plannen hadden hebben we gezocht naar een plaatsje dat halverwege lag. Eden, een mooie naam tenminste als je de bijbel mag geloven, leek ons zeer geschikt. Inderdaad bleek Eden meer te hebben dan die andere gehuchten die we aangedaan hadden. Laten we beginnen met normale prijzen en degelijk eten. Een schnitzel met groente, patat en groene pepersaus. Na al die KFC’s, Mac Donalds en meer van die prut eindelijk iets fatsoenlijks, hier zouden ze kunnen zeggen decent food. Ook hier moesten we op tijd naar bed want 22.00 uur is bedtime… en everything closed. Daar hebben wij ons dan ook maar aan gehouden.

Einde dag 6

1. Bennie en Gonnie:
    Hoi globetrotters,
    Leuke verhalen. We lezen ze elke keer met plezier. Het valt ons mee dat jullie de dierentuin weer mochten verlaten.
    Veel plezier verder en we wachten met spanning op het volgende verhaal.
    Groetjes,
    Bennie en Gonnie
  2. Annie:
    Hoi Harrie's en Bennie,
    Leuk om op deze manier met juliie mee te reizen en zo te lezen vermaken jullie je ook wel. Om 22.00 uur op één oor?? Dus rust genoeg.
    Veel plezier verder en we blijven jullie volgen.
    Groeten uit ons koude kikkerlandje
    Ger en Annie
  3. Theo:
    15 november 2012
    Fijn, Bernard, dat je zo goed uitrust. Kun je er in Beltrum straks weer fiks an.

grtt
  4. Henk en Marcia Dwars:
    15 november 2012
    Hoihoi,leuk om jullie belevenissen te lezen!
    En fijn dat het allemaal zo goed gaat.
    Benny je krijgt de groetjes van pa en ma!!!
    Volle wille nog met mekaar!!!
  5. Martin:
    Hallo Heren
    Fijn dat jullie het noar zinne hebt.
    en ook die mooie vehalen,alleen een paar foto`s meer mag wa
    Groet Martin