Snowy Mountains

20 november 2012 - Jindabyne, Australië

Dag 8

Na een goed ontbijt weer in ons karretje op weg naar het dorpje Cooma. Volgens Gerard is daar mooi te zien hoe de waterkrachtcentrales in de Snowy Mountains werken. Dat hebben we even goed bekeken want we zouden de centrales zelf ook nog gaan bezoeken. Omdat we nu ook wel eens ergens tussen de hills wilden overnachten hebben we gekozen voor het dorpje Jindabyne. Een plaatsje tussen de bergen met een fantastisch meer. Onze kamer heeft uitzicht op dit meer. Hier zien we ook voor het eerst meerdere motorrijders die hier een gebied zoals de Eifel ter beschikking hebben. Het hotel met de passende naam Lake Jindabyne Hotel lag aan het Jindabyne meer. Niet het uitzicht alleen was prachtig maar het hotel bleek zeer gunstig met uitstekende faciliteiten waaronder een buffetontbijt in de Engelse stijl. Sausages, bacon, eggs, beans enz. Er was zelfs een loterij waar wij helaas geen geluk hadden. De DJ verscheen om 21.00 uur maar dat hebben wij natuurlijk niet afgewacht omdat wij als “vroege vogels” de rust weer nodig hadden. Dit was dan ook weer het einde van dag 8