Nog een rustdag

25 november 2012 - Rockhampton, Australië

Dag 17

Vandaag zou het een rustdag met alleen een aantal bezoeken aan de plaatselijke evenementen. Als eerste zijn we bij het Dreamtime center geweest. Die waren nog echt aan het dromen want er was geen hond te bekennen. Zonde eigenlijk want zondag is nou echt zo’n dag om een beetje cultuur te snuiven. Hier hadden we meer te weten kunnen komen van de leefwijze van de Aboriginals. Dan maar op naar de grotten de Capricorn Caves. We dachten dat we hier dan wel sporen zouden vinden van deze eerste bewoners van Australië. Bij navraag bleken ze niet in grotten te hebben gewoond vanwege de angst voor de duisternis in deze grotten. Zij hadden dus geen mooie wandschilderingen achtergelaten zoals de vroegere bewoners van Europa. Ondanks deze teleurstelling was het bezoek aan de grot de moeite waard. De Zweed Olson had deze grotten in de late 19de eeuw onder de aandacht gebracht bij de plaatselijke bevolking. Hij was hier eigenlijk  als boer gekomen maar dat leverde hem bijna net zoveel op als de keuterboertjes bij ons in deze tijd. Het moet er wel vreselijk gestonken hebben want in de eerste jaren van de twintigste eeuw hadden ze er tonnen vleermuizenkak uitgehaald voor de bemesting van de omliggende landen. Had deze Zweed dat toen gedaan dan had hij wellicht ook nog flink kunnen boeren… Ergens diep in deze kalkformatie die omhoog was gedrongen door druk vanuit de bodem was er een kathedraal. Hier werden zelfs regelmatig huwelijken gehouden. Als het bruidspaar dan onder een lichtstraal die door een gat naar binnen kwam ging staan zou het huwelijk eeuwig stand houden… Je zult maar met de verkeerde onder de straal staan. De akoestiek was geweldig maar hoewel we de kans kregen hebben we het er maar niet op gewaagd want stel je eens voor dat door onze valse noten wij het dak op onze hersens hadden gekregen. Na deze tocht zijn we nog even bij een soort van rommelmarkt geweest.  Veel rommel was er echter niet want daar kwamen we te laat voor. Er restte ons niks anders dan maar terug te gaan naar het motel waar we even lekker buiten hebben gezeten. De avond wilden we eens sportief vullen. Daarvoor zijn we naar de Frenchville Sports Club gelopen… Uiteraard zijn we weer lid geworden en hebben ons te goed gedaan aan een maaltijd van 15 dollar pp. Hiervoor mocht je zoveel opscheppen als je maar wilde. Je zag dan ook soms niet eens de persoon die achter het bord liep. Sportief ging het er daar zeker aan toe. Vele gokautomaten sierden de hele zijvleugel.. De sport bestond hier vooral uit het inwerpen van dollars en trekken aan de hendel. Er hingen zelfs nog clubshirts en op een plankje stonden zo waar nog twee bekers. Na deze sportieve avond hebben we ons te rustte gelegd om ’s morgens weer op tijd aan het grote werk te kunnen beginnen.

Einde dag 17

1. Nicole:
    Hallo meester Benny
    We gaan foto's maken van de suprise die de kinderen uit groep6
    hebben gemaakt.We vinden het jammer dat jij er niet bij kunt zijn maar anders was het wel leuk geweest.Zou je mischien meer foto's maken van de omgeving. Gr:Thomas Fenne Loes & Floris.
  2. Annie Brevink Gorkink:
    Hallo Harrie,Bennie en Harrie,
    Bennie wat kun je toch mooie verhalen vertellen,we geniet er elke weer van. hebben jullie nog geen heimwee naar ons kikkerlandje
    Veel plezier nog en geniet er nog maar even van.
    Groetjes Annie en Bennie Brevink
  3. Henk en Marcia Dwars:
    26 november 2012
    Hallo luitjes,al een tijdje niet meer op deze site geweest maar nu weer helemaal bij. Leuk om jullie avonturen te lezen. Hier gaat het ook goed.
    En Benny heb nog geen alarm melding weer gehad,dus het is ook rustig hier.
    Nou,geniet nog even met mekaar!!

Groetjes Henk,Marcía,Bente en Mick!!
  4. Nicole:
    28 november 2012
    Hallo meester benny
    Bas is ziek,vind je dat erg?
    Hopelijk niet dat je het erg vind.
    GEFELICITEERD!!! nog met je verjaardag
    Hoe is het in australie,en nog veel plezier.

Gr:Sem Bas Lieke en Shannon.