Hervey Bay

29 november 2012 - Hervey Bay, Australië

Dag 20

Vandaag zouden we van Agnes Water verder trekken richting Brisbane naar de plaats Bundaberg. Hier viel ons de gelijkenis op met Unterberg. De kenners weten het vast wel dat stevige drankje… Inderdaad staat deze plaats bekend om de rum die daar gedestilleerd wordt. We konden een bezoek brengen aan deze fabriek om daarna de drank goed te leren kennen. Dat hebben we wijselijk maar niet gedaan want er moest nog wel gereden worden. Daarnaast is rum nou niet direct ons favoriete drankje. Hier zagen we wel veel suikerrietvelden. Van juli tot en met oktober kun je vanaf deze plek met de boot de plas op om walvissen te aanschouwen. Jammer genoeg waren de beesten nu al voorbij getrokken en leek het ons daarom beter om dat ook maar te doen. In deze streek zijn ook uitgestrekte boomgaarden waar veel backpackers hun brood verdienen.  Onderweg kwamen we ook nog een wijngaard tegen met de mooie naam ‘Hill of Promise’. Deze deed in onze ogen zijn naam geen eer aan. De wijnranken die hier stonden waren totaal verdord en de vruchten leken meer op zwarte peperkorrels. Volgens Harrie Gorkink werd hier de ‘droge wijn’ verbouwd. Ook al geen lievelingsdrank van ons… Wij gaven nog maar weer een plorretje gas en ons torretje snorde daarna de plaats Hervey Bay binnen. Voor ons was dit meer de Bay of Promise. Een fantastische stad direct aan de zee. Wij hadden vandaag het geluk een appartement te huren dat direct aan deze prachtige baai lag. Op 30 meter (redelijk grote passen dan) lag de zee. De zeewind blies heerlijk over deze baai zodat we de airconditioner in het appartement niet eens nodig hadden. Een echt vakantiegevoel rees in ons op. Aan weerszijden van ons waren winkeltjes en eetgelegenheden. Een echte bar ontbrak er wel maar die hadden we in heel Australië tevergeefs gezocht. We hebben ’s avonds lang buiten gezeten om bij volle maan te genieten van het wassende water. Met een beetje wind en het geluid van het kabbelende water val je ook snel in slaap.

Einde dag 20