Hervey Bay vervolg

29 november 2012 - Hervey Bay, Australië

Dag 21

Vandaag zouden we de hoogtepunten van dit stadje gaan bekijken. Hervey Bay heeft een pier van 800 dus daar kan Scheveningen niet tegen aan… We hebben het eind van de pier niet bereikt omdat we zo ongeveer halverwege ons realiseerden dat we ook nog terug moesten. De pier was in het verleden nog langer geweest en vele jaren dienst gedaan als aanlegsteiger voor de schepen op deze zanderige baai. Van hieruit was ook Fraser Island goed met z’n reuzenbomen goed te zien. Op dit eiland schijnen nog regelmatig krokodillen te worden gezien. Als je dit eiland wilt bezoeken moet je een auto hebben met vierwielaandrijving of een dagtoer boeken. Omdat ons torretje voor zover wij dat konden zien maar tweewielaandrijving bezat en een dagtoer betekende dat we niet onze eigen weg konden gaan hebben we hier maar vanaf gezien. Ja, je moet keuzes maken… Wel hebben we de haven bekeken en een bezoek gebracht aan de vleermuizenkolonie. Wat zeg ik, vleermuizen? Nee hoor, het waren bij nader inzien (toen we er dus dichter bijkwamen) vleermuizen met hondenkoppen. Vliegende honden dus. Al hoewel de kop gelijkenissen met die van een hond heeft zijn er voor de rest weinig overeenkomsten. We hebben nog even voor de zekerheid gekeken maar een staart ontbrak in z’n geheel. Dat kleine puntje moet vast iets anders zijn geweest. Na deze interessante en leerzame middag hebben we ’s avonds toch maar een bar opgezocht. De Hooligans, zeer bekend bij velen maar er werd daar met geen woord over het voetbal gerept. Geknokt werd er gelukkig evenmin. Toen we even hadden bijgepraat met de locals, zo noemen ze die lui daar hebben we ons weer te ruste gelegd.

Einde dag 21