Caloundra

30 november 2012 - Caloundra, Australië

Dag 22

Hoe mooi het ook mocht zijn aan deze kust hadden we ons voorgenomen om deze dag verder te trekken naar een gebied waar de glass House Mountains zich bevinden. Deze bergen werden zo genoemd door de ontdekker James Cook, die gelijkenissen met de vensters thuis meende te ontdekken. Hij moet vast last een hittecollaps hebben gehad of door het glas van z’n rumbottle hebben gekeken.. In deze contreien liggen drie bijzondere plaatsjes met een ‘M’.  Mapleton, Montville en Maleny. In Mapleton waren watervallen te zien, nou ja watervallen, als je de kraan een kwart slag draait stroomt er meer. Maar het uitzicht was wel prachtig. Niet te beschrijven vandaar dat ik het ook niet probeer. Montville bood een prachtig uitzicht op Lake Baroon. Ook Maleny bood prachtige plaatsen om het dal en de bergen te zien. Daar noem ik even de Mary Cairncross Scenic Reserve van. Hier resteert nog een deel van het subtropische regenwoud. Jammer genoeg hadden we het verkeerde schoeisel (sandalen) aan zodat we hier niet in konden. Hier leven vele spinnensoorten en natuurlijk giftige slangen. Niet dat we daar bang voor zijn… maar met sandalen aan en onze tere huidjes.. is binnentreden niet zo’n goed idee. Vanaf dit plateau is het uitzicht overweldigend. We hebben hier vele foto’s en films gemaakt. Deze houden jullie nog even tegoed.  In Caloundra hebben we overnacht bij het City Motel.

Einde dag 22

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Familie Sonderen:
    3 december 2012
    Hallo Benny en kornuiten,

We merken dat jullie weer meer in de bewoonde wereld zitten, de berichten komen nu achter elkaar binnen. Blijf nog even schrijven. Je verveelt ons nog niets (of is dat vernederlandst plat?).
    Wel oppassen voor de krokodillen. Op het nieuws hoorden we dat in Australie (het noorden) een krokodil een kind had verorberd, het tweede in korte tijd. Nu zijn jullie wel wat mans, maar inderdaad een spin kan ook genoeg schade aanrichten. We zien jullie natuurlijk graag terug in het Riemtolense. Sint is op tournee en alweer naar Spanje als jullie terugkomen. De kerstman heeft z'n weer al vooruit gestuurd: natte sneeuw en kou. In Limburg op de 'bergen' bleef het wit. Hier hoef ik de sneeuw alleen met kerst (om naar te kijken). Tot zover,
    groeten van de hééééle familie Sonderen (sinds afgelopen weekend is Marije ook weer thuiswonend - in afwachting van een andere woning in Haaksbergen).