Bezoek Jo-Anne en Greg

20 november 2012 - Barham, Australië

Dag 12

Na een stevig breakfast met gebakken tomaten zijn we vertrokken uit Benalla richting Barham. Hier leeft een nicht van Harrie Gorkink. Dat ze in de bush, bush woont bleek al uit het feit dat ze geen postadres had. Zo moesten we ook steeds de weg vragen. Gelukkig kende iedereen uit de buurt de familie onder de naam Boomkamp. Jo-Anna’s man was ook erg bekend als de metselaar die vele reparaties uitvoerde in de omgeving. Eerst nog even snel een motel boeken en daarna naar de familie die ook Harrie nooit gesproken of gezien had. Volledig vreemd. Met een wat raar gevoel zijn  we de uitdaging aangegaan. Jo-Anna was zeer emotioneel en vond het fantastisch om Harrie Gorkink, haar neef, sprekend lijkend op zijn vader te zien. Ze kende verder niemand van de familie uit Holland. Haar enige familie, was haar gezin en haar broer met zijn gezin. Er werden foto’s bekeken, oude verhalen opgedist enz. Af en toe werd er door Jo-Anne een traantje weggepikt en kreeg Harrie tijdens de Engelse conference een brokje in de keel. Dit bezoek alleen al was de reis naar Australië voor hem meer dan waard. De email-adressen en telefoonnummers werden uitgewisseld en beloofd de contacten nu te blijven onderhouden. Harrie en Benny zaten er zeker niet plompverloren bij want er was genoeg om over te praten met Jo-Anne en Greg. Zo hebben we haarfijn uit de doeken gedaan hoe onze jeugd op groeide en welke onzinnige regels er ons werden opgelegd. Dit gevolgd door de idiote regels hier in Australië. Vergelijkend kwam het allemaal op het zelfde neer. Over het weer waren we snel klaar. In Australië waar het 11 jaar niet had geregend, veel te droog en heet en bij ons veel te koud en nat. Ondanks dat we elkaar nog maar een paar uur kenden zijn we vertrokken met een beetje pijn in ons hart. Dat had zeker ook te maken met de hartelijke ontvangst en deze zachtmoedige hardwerkende mensen. In het hotel hebben we er nog lang over nagepraat. Tenslotte was het de klok die onze monden snoerden om weer eens te slapen. Een bijzondere dag, van grote waarde. Einde dag 12

P.s. Morgen komen er hopelijk foto's

1. Nicole:
    Hallo Mr.Benny

Met ons gaat het goed.
    Met jou dan?
    op school is ook alles goed.
    we hebben een jarig jop het is pepijn.

groetjes pepijn, levi, indy, anouk, michelle en jule!
  2. Nicole:
    Beste meester Benny,

Hoe gaat het met jullie? Bij ons gaat het goed.
    Van harte gefeliciteerd met je verjaardag!!!!
    Ga je nog duiken? Hopelijk wel.
    Nog een goede reis verder.

Groetjes Mik, Nora, Yannick en Kayleigh.
  3. Martin en Margriet:
    Hallo Benny, Harrie en Harrie,

Waar zo'n reis toch wel niet goed voor kan zijn he? Dit geeft maar weer eens aan hoe mooi familiebanden zijn....
    Maak er samen nog een paar hele mooie weken van want voor je het weet zitten jullie al weer in dit koude kikkerlandje....

groetjes van Martin, Margriet en de rest
  4. Chantal:
    21 november 2012
    Aan kangeroes dus niet te weinig lees ik in het vorige bericht haha!Leuk dat je je nicht gevonden hebt papa! =) en al helemaal mooi dat jullie het contact behouden!

*vergeten te vragen.. als jullie Angus Young of Brian Johnsson van AC/DC tegenkomen toevallig ergens vraag even om een handtekening hahaha!*
  5. Erik Wildenborg:
    21 november 2012
    Hey Chantal, voor de handtekening van Angus Young moet je naar Aalten !
  6. Erik Wildenborg:
    Ha Benny, Harrie en Harrie,

Je hebt schrijverstalent Bennie, de emotie is te voelen, leuk ook zo'n ontmoeting met Harrie's familie daar in de busch busch. Nog heel veel plezier ! Als jullie nog weer bij Gerard Landewee komen doe hem de groeten, paar keer mee gesproken op de kermis.
    Groeten Erik Wildenborg
    PS een VJ is een Video DJ Benny en die kan m en v zijn ;-)
  7. Venneboer:
    Hej keerls,

Mooi om de verhalen zo even te lezen!
    Jullie vermaken je dus goed daar aan de andere kant van de aardbol!
    Geniet er nog even van en tot over een aantal weken!

Gr. Michel
  8. Bennie en Gonnie:
    22 november 2012
    Hallo Benny en Harrie`s,

Fijn om te lezen dat jullie het zo leuk hebben.
    Nog veel plezier.
  9. Richard en Marian:
    22 november 2012
    hallo venten
    we volgen de verhalen op de voet.
    Erg fijn dat jullie het zo naar de zin hebben,
    geniet er nog maar lekker van
    Heel veel groeten van ons uit het koude en winderige heeten
  10. F Gorkink:
    23 november 2012
    hoj wereld reizigers, harrie leuk dat je onze nicht nog gesproken hebt,we wensen jullie nog een fijne voortzetting van de reis.
    gr. Tiny en Frits
  11. Kay en Anouk:
    24 november 2012
    Hallo kerels!

ontzettend fijn te lezen dat jullie het zo naar de zin hebben en dat de reis het ook zeker waard is.
    Geniet er nog maar even van want het is zo voorbij!

Groetjes en een knuffel voor pa!
  12. Familie Sonderen:
    24 november 2012
    Beste Benny en andere Mansleu oet de Reetmölle,

Timo bracht ons op de hoogte van jullie reisblog. Leuk om te lezen en op de hoogte te blijven. Blijven schrijven Benny
    en we kijken uit naar de foto's! Die van de stoomboot is al een beetje in sfeer. Morgen komt 'ie hier aan (Sinterklaas)

Groeten oet de Reetmölle,

Johan en Ria Sonderen