Aankomst in Vancouver

26 juli 2015 - Vancouver, Canada

De eerste dag

Aankomst in Vancouver om 10.00uur. Eigenlijk zeer gek als je bedenkt dat we om 9.20 pas zijn vertrokken uit Amsterdam. Ook onvoorstelbaar dat je steeds vliegt met een stralende zon en bij aankomst pas als eerste het asfalt ziet van de landingsbaan om dat het pijpenstelen regent (wat een uitspraak)... en de wolken zowat tot op de bodem reiken.  Ze zullen hier wel een vreugdedans hebben gehouden want groen gras valt hier niet te bekennen. Ondanks het slechte weer maakte de piloot een fantastische landing en hadden we weer vaste grond onder de voeten.... Uiteindelijk hebben we 10 uurtjes gevlogen en dat was voor ons een peulenschilletje. Nauwelijks tijd om een uiltje te knappen. De controle bij de douane stelde niks voor, we konden gewoon doormarcheren terwijl het op de tv altijd zo spannend lijkt. Nou hadden we ook niet zoveel gesmokkeld maar toch..

De huurauto stond al klaar want die hadden we thuis al geboekt. Maar het karretje zomaar meenemen, ho maar. Eerst werd geprobeerd ons een grotere duurdere auto aan te smeren en later nog een aantal extra onnodige verzekeringen. We zijn nergens ingestapt behalve in onze Nissan Terra dan en hebben hem zo meegenomen. Daarmee hebben we de plaatselijke VVV opgezocht en een hotel voor de nacht geboekt. Tijdens deze eerste rit kwamen we er achter dat de meeste zaken hier worden verricht door Aziaten want daar stikt het hier van. Ons hotel door een Viatnamees met een voor ons klinkend Japans accent en een Chinese tongval. Dat deze mensen erg nauw naar de zaken keken bleek wel uit de keurige inrichting en prima hygiene. Na een bezoek aan de plaatselijke liquidstore en een deftig restaurant hebben we ons op 1 oor gelegd en zijn we heerlijk gaan dromen over de wilde plannen van morgen....

Foto,s komen later

einde dag 1.

1. Leo en Ria:
    29 juli 2015
    Goed aangekomen na zo'n reis en het is heel anders dan in Australië. Heel veel plezier.De orka's alweer gezien wat een belevenis.xx
  2. Familie Sonderen:
    Hallo Benny en medereizigers,

Leuk dat je ons weer deelgenoot maakt van je a.s. reisavonturen!
  3. Bennie en Gonnie:
    29 juli 2015
    Nou Benny, slecht weer bij aankomst. Heb je het toch niet meegenomen, want hier is het weer nog niet zo goed. Komt al wel verandering in. Dus je kan in Canada ook Chinees praten. Twee vliegen in één klap zou ik zeggen. Hoop dat jullie heel veel zien en natuurlijk heel veel lol hebben met elkaar.
  4. Erik Wildenborg:
    29 juli 2015
    Hey Benny, mooi dat we weer mee kunnen lezen. Heel veel plezier daar, geniet ervan! De kameradenfietsdag zul je wel moeten missen, ik zal je verslag uitbrengen. Maar ja, Normaal zong ooit; Bier, bier, bier, bier, bier.......dat zal het wel weer worden.
    Groeten Erik.