Visite bij de familie Brummelhuis

31 juli 2015 - Rainier, Canada

Dag 6 31-7

Het hotel mocht dan enige sporen van intensief gebruik vertonen maar alles werkte naar behoren.Ook het gratis ontbijt mocht er zijn. Ook hier werd ons nog een steak aangeboden die we uit fatsoen niet konden weigeren, die smaakte ook nog eens prima. We hebben vele onderkomens gehad tijdens onze reizen maar met figuren met zulke goede harten en dat bedoel ik figuurlijk want de letterlijke harten zijn wellicht minder goed, hebben nog weinig kennis gemaakt. Je hoeft geen econoom te zijn om te zien dat deze figuren het zout in de pap niet verdienen. Ze waren arm begonnen en zullen helaas ook wel arm sterven. Met weemoed in onze harten hebben we afscheid genomen van Que en hem een aansteker van Van Otten gegeven. Mocht hij er ooit in slagen de tent  te verkopen, er nog iets aan overhouden en Europa bezoeken dan hopen we dat hij bij ons op bezoek komt. Mocht hij het werk en de zaak  zat zijn kan hij het bouwsel er mee in de fik steken...

Hij heeft ons nog een kilometer zitten uitzwaaien toen wij op weg gingen naar de nicht van Harrie G. Die wonen op een boerderijtje met zo'n 800 ha grond. Ook hier werden we hartelijk ontvangen door Tony de man van Petra, zo heet die nicht. Later hebben we ook kennis gemaakt met de zoon Steward en de neef Tim die even voorbij kwamen. We hebben onze ogen uit gekeken toen we alle materieel zagen dat zij bezaten. Iets van 10 trekkers, 3 vrachtwagens, 2 bulldozers, 3 combines, allerlei maaimachines, spuitgerei, en nog veel meer. Dat dit meer was dan een boerderij zagen we toen wein de werkplaats kwamen. Ze waren nog aan het ontwikkelen met een  gpsgestuurde rijenspuit. Zo werden de meeste machines hier verder ontwikkelt (zeg maar verbouwd)tot de juiste delen aan elkaar pasten. Wat niet passend was werd passend gemaakt. Lasapparaten, snijapparatuur en andere machines ontbraken hier dus niet. Net als de daarvoor benodigde intelligentie en inventiviteit. De werkplaats was dan ook al lang te klein zodat er over gedacht werd deze te vergroten. We zijn nog bij de graan opslag geweest waar 10-15 silo's stonden voor de meerdere soorten graan die ze verbouwden. Toen we terug kwamen bij het huis van hen was Petra ook terug gekomen van haar werk. Op het terras hebben we genoten van het ophalen van herinneringen, een hapje en een paar pilsjes en natuurlijk het fantastische weer. Later schoof Jan de broer van Tony ook nog even aan. Helaas moesten we om 22.00 uur afscheid nemen en hebben we ons gemeld bij het nieuw geboekte hotel Telstar Moto Inn. Daar hebben we nog even op het terras gezeten en nagekuierd over alle belevenissen van deze, weer bijzondere dag. Toen zijn we op 1 oor gegaan en hebben gedroomd over trekkers, maaimachines en andere ingewikkelde apparaten...