Terugreis

5 december 2012 - Rietmolen, Nederland

Dag 27 en dag 28

Deze twee laatste dagen zijn weer reisdagen. ’s Morgens al heel vroeg de koffers op het vliegveld afgeven en dan de hele rattaplan … controle zus en controle zo. Gelukkig hoefden we ons niet druk te maken over de spullen die wij meenamen. We hadden geen tabak, alcohol of i.d. ingekocht. Dat wil je wel laten met die prijzen daar. Op het vliegveld hebben we geprobeerd om onze pot op te maken. Gek dat het niet eens gelukt is met prijzen als 8 dollar voor een biertje… We hadden ons voorgenomen enkele slaapverwekkende drankjes te nemen om zodoende toch nog even te kunnen slapen onderweg. Dat is in ieder geval wel gelukt. Tot onze verbazing maakten we een tussenstop in Singapore. Dat was ons niet bekend maar het vliegtuig had brandstof nodig en wellicht was die hier voor een iets aantrekkelijkere prijs te verkrijgen… Omdat het ondertussen licht was geworden konden vanuit het vliegtuig prachtige foto’s maken en dat hebben we dan ook zeker gedaan. Die zullen we nog plaatsen. Ook hebben we op deze manier foto’s kunnen maken van de vluchthaven en omgeving in Dubai, onze tweede stop. Nadat we weer waren ingestapt in Dubai bleek een passagier te zijn ziek  geworden. Als dat gebeurd moet met de passagier ook zijn bagage van boord. Alles moest dus opnieuw worden gecontroleerd. Zelfs aan boord werden alle vakken geopend om te zien of er niets was achtergebleven. Dat is tegenwoordig standaard veiligheidsprocedure. Dat kostte natuurlijk wel veel tijd en daardoor kwamen we ook te laat in Dusseldorf aan. De vluchtbegeleiding was prima en we zullen ook niet klagen over het eten. Soms moest je je wel afvragen wat het nou precies was… Waar we ons alle drie aan geërgerd hebben is de rotzooi die de mensen maken en achterlaten die meer ruimte tot beschikking hebben dan de gewone mensen. Met name die van de businessclass.  Achter in het vliegtuig was alles netjes achter gelaten terwijl het hier een bende was. In onze ogen gewoon asociaal, arrogant gedrag. Wij zijn gelukkig anders opgevoed. Zo hebben we ons ook steeds in de diverse slaap- en eetgelegenheden verhouden. Uiteindelijk zijn we weer heelhuids thuisgekomen en hebben onderweg nog weer even een instructie gekregen over het rechts rijden van Jannie. Zij reed deze keer voornamelijk rechts. In Rietmolen aangekomen hebben we nog even een lekker biertje gepakt bij Café van Otten en zijn gezond en met een ervaring rijker naar huis gegaan.

Einde dag 27 en 28

1. Nicole:
    6 december 2012
    Welkom terug in ons koude kikkerlandje! Succes met acclimatiseren en de jet lag! Leuk om je volgende week weer te zien! Tot dinsdag!
    Groetjes van Nicole.
  2. Han en Fam ten Elsen:
    7 december 2012
    dat is snl gegaan die tijd en nu al weer terug , voor jullie mooi nagenieten met potje bier zouden wij zeggen

groeten vanuit neede
  3. Han en Fam ten Elsen:
    7 december 2012
    dat waren mooie verhalen en foto's bedankt voor het delen en proost voor de thuiskomst

groeten vanuit neede