Laatste dag in Bribane

4 december 2012 - Brisbane, Australië

Dag 26

Vannacht zijn we opgestaan om online te kunnen inchecken. Moet je voorstellen… in je onderbroek naar buiten om ergens een redelijk WiFi-signaal op te vangen. Dan met een zaklampje voor de kop de nodige gegevens als geboortenamen, geboortedatum en paspoortnummers al lopend invullen. Tevens hopen dat het signaal sterk blijft zodat je dat niet drie keer opnieuw hoeft te doen.. Uiteindelijk is het allemaal nog gelukt ook. Daarna weer naar bed en met een loeiende airconditioner die het bij lange na niet af kon proberen te slapen… ’s Morgens hebben we het dan ook heel rustig aan gedaan. Voordat we wegreden hebben we de auto gestart zodat de binnenruimte alvast gekoeld kon worden. Hier kun je echt een ei op het spatbord bakken. Achteraf hadden we dat best kunnen doen, volgens H t l zou die dan minder “schroa”  als die uit de pan van laatst geweest. De haven hadden we al bekeken dus wilden we vandaag de luchthaven eens beter bekijken. Niet vanuit de luchthaven zelf alhoewel dat voor de hand ligt. Nee we zijn er “wied en zied  umme hen e veurt”. Dat gaf wel ander perspectieven maar geen beter beeld want overal waren wel toevallig bosjes, heuvels of ander obstakels. Aan de buitenkant stond nog wel een Antonov, je weet wel zo’n Russische joekel waarvan je niet snapt dat het überhaupt de lucht in kan. Airport Village, een shoppingscentrum 2 kilometer vanaf de luchthaven bracht ook weer eens wat aan het licht.. Een dame in een naar onze mening veel te grote auto en te weinig inzicht, schampte een andere auto met het inparkeren. Snel keek ze om haar heen om te kijken of iemand het had gezien. Wij zaten net op de eerste rij, dus bleef haar niks over dan het nummer achter de ruitenwisser te stoppen. Volgens haar zeggen was het maar een klein deukje, dit bevestigde voor ons het inzicht van haar. De schade was behoorlijk voor onze begrippen. Na dit vermaak zijn we  naar de luchthaven gegaan om ons torretje in te leveren en onze koffers klaar te maken voor de terugreis. Daar dat nog even duurde hebben we nog een tijdje op de luchthaven doorgebracht.

Einde dag 26