Gevaarlijke en lange wegen

3 augustus 2015 - Blind River, Canada

Dag 9 3-8 Lange gevaarlijke wegen

Op tijd opgestaan om de route te bepalen. Ondanks dat we vlot hebben kunnen rijden komen we er achter dat het land toch wel erg groot is. We hebben straks ookeen paar dagen rust nodig anders komen we straks oververmoeid thuis en hebben alleen maar kilometers gemaakt. Onderweg kreeg de auto voor ons een botsing met een eland. Het beest was tegen de rechtervoorkant van de auto terecht gekomen en had daar meer dan voetsporen alleen achter gelaten. daarna was het met zijn of eigenlijk haar want het was een vrouwtje, rug tegen een rots geknald en had een lelijke wond aan haar rug opgelopen. Laat nu net 10 meter voor het ongeval het waarschuwingsbord voor overstekende elanden staan. Dus het beest stak wel op de juiste plaats over maar net weer op het verkeerde moment! Het bleef liggen in de greppel en ondanks de gevoelens, en de consequenties voor  het dier zijn we verder gereden. Hoop dat jullie hieruit al konden opmaken dat de aanrijder van het beest er met de schrik er van af kwam. Meestal gebeuren dit soort zaken 's avonds of 's nachts en rijden wij dan ook liever niet om mens, dier en materieel te sparen.  We wilden richting  Sudbury, om niet langs de grote stad Sault Sainte Marie te hoeven hebben we een andere weg gekozen. Dat we daar zowat de enige auto zouden zijn over honderdvijftig kilometer, dat hadden we niet verwacht. Het nieuw opgebrachte split of gravel reduceerde onze snelheid tot 50 km per uur. Niet echt opschieten dus. Als je hier 's nachts pech krijgt heb je een groot probleem. Er is geen hond op straat, de telefoon heeft geen bereik en wat loert er allemaal aan hongerige wezens in de bossen? Eenmaal  weer op  de highway gingen we een overdekte koets, getrokken door een paard en bestuurd door een rasechte Amy voorbij. Hij vodeed aan alle signalementen van een Amy, een baard, hoed, groen vest, en  een blauwe katoenen broek. We kregen wel een beetje medelijden met de jongeman die moest aanzien hoe wij met een peperdure geklimatiseerde snelle wagen voorbij scheurden.

We waren eigenlijk best een beetje opgelucht toen we na deze lange rit in Blind River aankwamen. Helemaal  doorrijden  naar Sudbury bleek niet meer mogelijk omdat het al over achten was en de te rijden afstand er naar toe nog zo'n slordige 200 km was.  Het eerste motel da tons wel wat leek hebben we geboekt.  Het bleek geheel naar onze smaak. Daar hebben we de plannen gesmeed voor de volgende dag. We hebben vast gedroomd over elanden en ander groot wild dat zomaar de weg oversteekt…

Einde dag 9

1. Leo en Ria:
    4 augustus 2015
    Wat een belevenis in dat grote land.Kun je pas zien hoe klein landje wij maar hebben. Zoveel mensen en allemaal druk.Geniet ervan om zoveel te zien en te beleven. Eten ook lekker en goed bed om te slapen en een goede auto.Doe het rustig aan na deze drukke dag.xx
  2. Bennie en Gonnie:
    4 augustus 2015
    Wat een afstanden. hoop dat jullie nu niet zulke lange rijdagen meer hebben. maar lol hebben jullie wel. Al kijkt Harrie G. een beetje zuur bij Brummelhuis. Maar wel even in de vrachtwagen. leuk hoor.
  3. Herman Maas:
    4 augustus 2015
    Jullie hebben mooi aangepoot. Nog maar 600 km en dan ben je al in Toronto. :-)
  4. Eddy en maria:
    4 augustus 2015
    We vinden het erg mooi om de verhalen te lezen.
    Heel veel plezier nog en geniet ervan.
    een goeie reis nog groetjes eddy en maria.
  5. Stef en Renate:
    Hallo heren,
    Wat leuk om jullie belevenissen te lezen En op deze manier een heeeeeel klein beetje mee te beleven.
    Veel plezier nog daar!
    Groeten Stef en Renate Essink
  6. Maria en Bennie:
    4 augustus 2015
    Hey mannen, wat een heerlijke verhalen. Het is genieten om ze te lezen! Nog veel plezier daar.
    Maria en Bennie
  7. Annie:
    Dag heren,
    Leuk dat het thuisfront mee kan genieten van jullie verhalen en foto's.
    Nog heel veel plezier.
    Groeten Ger en Annie
  8. Martin:
    5 augustus 2015
    Jee wat een ritten.Gelukkig tussendoor volop aan het genieten.Ziet van alles..Laten we eerlijk zijn...Je ziet niet elke dag een eland tegen een auto belanden.Geniet ervan heren....
  9. F Gorkink:
    6 augustus 2015