Onweersbaai

2 augustus 2015 - Thunder Bay, Canada

Dag 8  2-8 Onweersbaai

Na een orientaalsontbijt, beter bekend als tamelijk schraal, alhoewel deze keer viel dat reuze mee. Zelfs de koffie mocht er zijn, niet dat slappe brouwsel waar je de krant door lezen kunt, als je het uit een glas drinkt tenminste, maar een degelijke bak waar je tenminste fatsoenlijk wat melk kon toevoegen zonder dat deze al te wit werd. Vandaag widen we zo'n 1000 km rijden. Gisteren hadden we ruim 800 gehaald en ons totaal stond al op 3000 km.  De overgang van Manitoba naar Ontario kan je niet missen, daar waar het in Manitoba nog vlak en kaal is, start Ontario met dikke rotsblokken, veel naaldbomen en duizenden meertjes. Ook zie je direct woningen met meerdere verdiepingen boven de grond. Mocht je dat niet opgevallen zijn dan merk je het wel als je moet tanken. De prijs is 20% hoger. Het weer was vandaag totaal anders dan we gewend waren, de laatste paar dagen dan, want in Nederland is dit de regel. Winderig, koud, nat en grauw. Gelukkig hoefden we niet te zonnebaden maar zaten lekker warm en droog in de auto, op een paar smokepauzes na natuurlijk. Onderweg hebben de jongens even een aantal John Deeres, je weet wel van die trekkertjes met die naam erop gefotograveerd. Volgens de boys moest menig schuurtje in Nederland moeten worden verbouwd om dit beestje te herbergen. Geen inrit zou de eerste keer groot genoeg zijn om dit speelgoed toegang te verschaffen. Eenmaal gepasseerd zou geen enkele betonpaal bestand zijn geweest tegen dit beest... In de cabine, ook wel stuurhut genoemd was plaats voor twee volwassen mannen. Als je de doorsnee Canadeese man kent weet je dat dit niet bekrompen kan zijn. Bij ons zou je er zowat met de hele familie in kunnen wonen. Als jullie de foto's zien begrijpen jullie wat we bedoelen. Onderweg hebben we in Thunder Bay een hotel geboekt voor de nacht, met de deftige naam Prince Arthur Westfront. Of we er ook rustig zouden kunnen slapen was te betwijfelen daar de naam van deze plaats dat niet deed vermoeden. Na een goede maaltijd en een biertje zijn we de koffer ingedoken om uitgerust te zijn voor de volgende reisdag.

Einde dag 8