Haven, vliegveld en terugreis

16 augustus 2015 - Toronto, Canada

Dag 22 , Haven, vliegveld en terugreis

Na een goede nachtrust en een goed ontbijt bij Tim zijn we naar de haven van Toronto gegaan. Op de weg erheen merkten we weer hoe bomvol deze stad met verkeer zit. Onvoorstelbaar veel blik beweegt zich hier door de stad. Niet verwonderlijk dat we veschillende botsingen zagen. Op een parkeerplaats merkten we dat de Canadezen niet weten hoe groot hun bak precies is.  Een man met zon bakbeest ramde met z'n snoet de betonpaal en de betaalautomaat. Wij hadden gehoopt dat hij alles van de sokken had gereden dan hadden wij zonder betalen de plaats kunnen verlaten. Een dame in een Mercedes cabriolee probeerte een tram van de rails te drukken wat ook geen succes bleek te zijn. Als je hier je rijexamen moet afleggen... Onvoorstelbaar dat ze hier uberhaubt durven te rijden want sturen kunnen die lui hier niet. Wij hebben maar een klein deel van de haven en het Toronto eiland waar het Toronto vliegveld is gelegen bekeken, toen zijn we naar de internationale luchthaven gereden. We waren aardig op tijd zeg maar zo'n  9 uur te vroeg... We wilden taxfree shoppen en lekker dineren maar die vlieger ging niet op. Alle standjes waren al bezet en het taxfree shoppen bleek nog zo duur dat je daar snel genoeg van had. Uiteinlijk hebben we de tijd gedood met biertjes drinken omdat wat anders er niet op zat. Helaas had het toestel ook nog vertraging zodat we ook nog door een routine inspectie een uurtje mochten wachten.  Dat we aan boord dit keer geen touchscreen of andere afleiding hadden viel ons ook tegen.  Het toestel had al wat jaartjes achter de rug maar bracht ons gelukkig toch safe thuis. Misschien zijn we ook al een beetje te verwend…

Op schiphol wachtte de familie Rupert en Gorkink al op ons om ons terug te brengen naar ons kleine gezellige dorpje Rietmolen. Daar aangekomen hebben  we nog tot diep in de nacht verteld over de avonturen die we mee hadden gemaakt.  Nu zijn we aan het einde gekomen van onze reis en tevens onze verhalen. Vergeef me dat er af en toe een aantal fouten inzaten.  Het is niet gemakkelijk om achter in de auto middels een minitoetsenbordje en een tablet over hobbelige wegen te typen en tevens nog van de omgeving genieten…

Bij deze willen we iedereen die onze verhalen heeft gelezen en of reacties hebben achtergelaten bedanken.